فرحي

اصنع بطاقتك مع شبكة أفراح

الاثنين، يونيو ٣٠، ٢٠٠٨

العلااااام .. و سنينة..!



و الله .. سبحان مثبت العقل و الدين فى البلد دى ..
أنا حاسه اننا عايشن فى سنة حرب المعيز ..
الدنيا كلها بتقول .. هه .. خطوه قدام ..
و احنا فى بلدنا بنقول..

إدييييها تخلف .. يلا .. ان شاالله ما عن حد حوش..
هو التخلف بفلوس ..

المصيبه بقى ..
انو بفلوس...

السنه الى فاتت ..
دخلو سمر كورس summer course فى الكلية ..
قلنا الحمد لله .. بنطور زى خلق ربنا ..
عملوا المادة ب 150 ..
قلنا و مالو .. ما هو ماحدش بيتعلم ببلاش ..
و دفعناها عن أنف راغمون ..
السنه دى بقى ..
غطت و زادت ..
من 150 ..
المادة يا كل الى بيفكر ياخد سمر كورس ..
المااادة الواحده لمدة شهرين ..
يومين فى الأسبوع..
ب 450 ..
يعنى فى السمر كورس .. مادتين ..
ايدك يا بابا على 900 جنية ..
اه يا بابا .. من المرتب المهوووول الى انت بتاخده ..
إيدك على 900 جنية علشان بنتك تاخد سمر كورس ..

على رأى تيتة الحاجة ...
جتها خيبة الى عايزه علام ..

و الى يضحك و يبكى ..

أكيد شعار الكليه الجديد هيكون ..
" العلام فى إعلام .. بخلع الضوفر"

علشان برضو نعرف قيمة كلية "الغمة" الى احنا فيها ..



و الله ربنا يكون فى عون الى نفسه يطلع بنى آدم فى البلد دى ..

آآآآآآه يا بلد...
يا موكوسة ..

هناك ٩ تعليقات:

Arsenal Way يقول...

أولا أنا أول واحد أرد
:)
ثانيا المشكله دي مش عندكم بس عندنا برضه في هندسة أسيوط كل حاجه بتزيد الضعف في السنه اللي بعدها
حتى الساندوتشات في الكافتريا :)

انا أتفق مع تيته في "انه جاته نيله اللي عايز علام"
وأتفق معاكي ان البلد فعلا موكوسه
:)
أخيرا / انت لسه مشرفتنيش بالزياره اتمنى اشوفك في مدونتي قريب
تحياتي

المـ(همس)ـشاعر يقول...

أولا .. دا شرف ليا انك اول واحد يرد عندى ..:)

لكن مشكله الكليه دى .. و السمر كورس بالذات .. فالقانى ..
كان نفسى اخلص مادتين فى السمر كورس ..
منهم لله وقفوا فى طريقى ..

المشكلى انو من غير العلام ..
ما نعرفش نعيش ..

ربنا يلطف بعبيدة..

شكرا على زيارتك بجد .. :)

غير معرف يقول...

الظاهر ان البلد مش واخده بالها انها ماشيه بضهرها وده اللى يغيظ

جمهوريه مكر العقربيه





انا نهى يايويو وحشاااااااانى :)

غير معرف يقول...

ايه بس التشآم دة يا ايه كونى مستعدة لما هو اسوا فى المستقبل

غير معرف يقول...

السلام عليكم ازيك يا آيه عاملة اية واخواتى كلهم عاملين اية اتمنى انكم تكونوا بخير حال. دى المرة التانية اللى ازورك فى عالمك الخاص والمرة الاولى اللى اعلق فيها عندك، بس انا عايز اقولك ان بلدنا لاتزال بخير وستظل بخير ان شاء الله كل ماهنالك انها غمة وستزول باذن الرحمن .وعلى فكرة انا تركت تعليق فى رسلتك السابقة ولكى منى خاص تحياتى وسلاماتى.

غير معرف يقول...

هو فعلا غريب
يعني ليه يكون الكورس الصيفي أغلى من العادي؟؟
يعني احنا في تطور الحمد لله:)

ربنا يعينكم

غير معرف يقول...

تدوينة جميلة، ولكن النظام لن يطلع الا تخلف
حسن القباني

فزلوكة يقول...

عشان عارفين إنك أول ما هتتخرجى هتبقى مذيعة فى التلفزيون الحكومى
وهتاخدى فلوووووووووس كتيييييييييير

يبقى عايزة تتعلمى كمان ببلاش

ناس طماعة صحيح
D:

يا بنتى ولا تحرقى دمك ولا تزعلى نفسك خااالص

بلاها تعليم

المـ(همس)ـشاعر يقول...

نونه .. انتى الى وحشانى اكتر يا حبيبتى و الله ..
يا رب اعرف اشوفك قريب ...
جبيبتى انا حطيت صوابعى العشرة فى الشق .. من نظام البلد دى ..
ربنا يلطف بالعباد ..

طيف الخواطر ..
ما هو الواحد جالته حصانه خلاص ..
اجدع من بتاعه مجلس الشعب ..
اصلهم عملوا تطعيم للموضوع دا انا مواظبة عليه ..
انصحك بيه ..
اسمة "مافيش فايدة"
اكيد سمعت عنه .. من ايام سعد زغلول..

طلال سليم .. احب انا أحلام الهيام .. و مانشتات الدنيا البمبى..
بس بحب الواقع اكتر ..
اصل خلاص .. الى بتقول عليه دا صلينا عليه من قيمة كام سنه و قريناله الفاتحة كمان ..
و اعرف ناس لطمط و غطت خبته و صوتت عليها ..
شرفتنى زيارتك بجد ..

بهاء ..
علشان يعرفونا قيمة التضحية ..
ما هو مين الاب الى عندة قيمة التضحية متأصله كده ما شاء الله ..
ما هو يا اما كده ..
يا اما واحد على راى المثل ما بيقول ..
الى معاه قرش محيرة .. يجيب حمام و يطيره ..

استاذ حسن .. بجد بجد بجد .. شرفت بزيارة حضرتك لمدونتى الصغيرة ..
يا ريت تكررها..
انا اتشرف ان يمر مثلك على صفحاتها ..
نورتها و الله ..

فذذذذذذذلوكة ..
عارفه لو ادونى التلفزيون الحكومى كله على صنية دهب ..
هاديهولهم و عليه بوسه ..
مشكرين يا فندن ..
احنا فى غنا عن القرف دا ..
اه اقعد اكلم روحى طول السنه ..
دا انا كنت اتهبل رسمى يا بنتى .. :D
دا انا فعلا فقرية ..
طبعا ناهيك عن المرتب الفزيييع الى هاقبضة ..
هاركب مارسيدس تانى يوم ..
ما اقولكيش ..
لا لا .. اقنعتينى .. حلال عليهم ال 900 جنية ..

( تفى من بوقك ) .. :D