فرحي

اصنع بطاقتك مع شبكة أفراح

الأحد، يوليو ٠٦، ٢٠٠٨

ما عرفتش أنام ..


الليلادى كانت ليله عجيبة ..
تلات ساعات باحاول أنام ..
كل حاجه تمام ..
المكيف شغال .. و الدنيا مش حر ..
الغرفة مظلمه حواليا .. يعنى جو مشجع على النوم ..
على غير العادة اوقات نومنا متضاربه .. يعنى اكون انا نايمو آلاء صاحية و العكس ..
بس النهادرة احنا الاتنين رحنا ننام فى وقت واحد ..
الغرفة مظلمة جدا ماعدا من نور الموبايل بتاعها و هى داخلة على النت ..
و نور العربيات من وقت للتانى ..
اتقلب يمين .. اتقلب شمال ..
ماقيش فايدة ..
اشغل موسيقى .. أعمض عنيا بالعافية ..
برضو مافيش فايدة ..
طيب ليه ..
أنا عمرى ما قلقت علشان النتيجة ..
صحيح هى بكره او بعده ..
و صحيح الامتحانات كانت مبشره ..
و صحيح انا برضو حليت كويس ..
بس انا مش باخاف و لا بقلق لا من امتحانات و لا من نتايج ..
امال فى ايه ..
تلات ساعات استنفذت كل الاساليب الباعثة للنوم ..
و ما فيش فايدة ..

مش عارفه فى ايه ..
بس الى عارفاه تلات حاجات ..
أولا..ان قلبى كان قلقان و بيدق جامد .. و كنت محتاره و عايزه اتكلم مع حد و اعيط ..
تانيا .. انى نمت اربع ساعات بس .. و قمت بسرعه من غير كلام كتير ..
و ثالثا .. و دى بقى المصحلة انى عايزه انام .. بس ورايا شغل و مشاوير كتير..
يا رب ما نمش فى السكة ..

هناك تعليقان (٢):

Moustafa` يقول...

محايله للنوم
ليست المره الاولي التى أقرأ فيها خواطر حد مع النوم ومداعبته
وعصيانه ذلك الكائن اللعين
يارب نتيجتك تبقي حلوه
ومن غير سمر كورس
سلااام

المـ(همس)ـشاعر يقول...

النوم ...
و ماااااااااا أدارك ما النوم ..
لما بينشف دماغة ..
و يتعب دماغى ..

الحمد لله النتيجة طلعت حلوه ..
على فكره ..
البلوج بتاعك ..
ببساطه ..
أقل ما يوصف ..
رااااااااائع :)
شكله هيكون ملجأى .. :D
keep going