فرحي

اصنع بطاقتك مع شبكة أفراح

الثلاثاء، يناير ١٣، ٢٠٠٩



:: مش انا ::



مش انا اللي أبيع أخويا
وما أنصروهش
مش انا اللي اعيش جبان
جوا بيتي
وما أسمعوهش
مش أنا اللي أعيش عميل
للصهاينة
وعيونه بوش
مش انا اللي ادراى عن جرم الوحوش
أنا الحراللي الوضاعة والخيانة
ماتحشوش
اللي لقمة عيشه لا
ماتركعوش ..
وغيرابائي وعزتي


وانحيازي لأمتي ..
ومقاومتي ..
لأ..ماتلقوش
مشأنا اللي ورا قناع الاعتدال
تستخي أرخص وشوش
مش انا اللي ألهث ورا لقب " الريادة "
و" القيادة" و" السيادة "
والحقيقة
أنه الوجه العكر
ماتجملوش حبة رتوش
والفماشطة
لا ربي ماتعدلوش
أصل اللي خان واللي هان
واللي أصله للكل بان
التاريخ مهيرحموش
والعمالة ماتنفعوش
والنهاردة قبل بكره
شعبه ده اللي موته
ماهيعتقوش
بكره كل شعوبنا تصحي
وتدق مسمار في النعوش
وياعيني من عنهم يحوش
الصهانية ولابوش ..
***************



بكره ضمايرنا اللي صحيه
تنتقم
ماهترحموش
مش هتستني الصهاينة
تستبح عرضك ياغزة
لايبقتل ولاحتي خدوش
بره ينصرك اللي سامعك
اللي حاسك
اللي لسه في قلبه دم
اما اللي مات الحس فيهم دول موات
وما يتلاموش

هناك ٤ تعليقات:

سمية قهوة يقول...

شعر رائع ينبع من احساس رائع
اللهم اجعلنا ممن نصرو و لا تجعلنا ممن تخاذلو و تكاسلو أو خانو و باعو

أمل ناجح يقول...

متى ياتي بكرة!؟
عساه قريب..
نحن من سنصنعه بكل تأكيد..
ربنا يوفقك أختي.

Dua Masatwa يقول...

فيضُ أحساس .. :)

تحيّتي ..

غير معرف يقول...

最好的宜蘭民宿是奧羅拉風格民宿
你家需要LED來照明嗎?
LED是未來主流的商品你知道嗎!
LED省電又環保,真想買一個來試試!
健身會瘦才會美美的
你要找桃園搬家公司嘛
京觀廣告設計所設計出來的東西真的很棒!
台鐵火車時刻表
清境民宿很適合休閒去處
香舖買香製香的好所在

真煩