فرحي

اصنع بطاقتك مع شبكة أفراح

الثلاثاء، أكتوبر ٣٠، ٢٠٠٧

على دا العهد



بتجورى على حقى يا أحلامى..
بتبكى .. لما تبقى الفحرة وخداني..
و لما الحلم يبقى خلاص..
هيتحقق..
تقولى ...حرام.
لا يمكن تكمل الأحلام..
و مش ممكن .. أشوف البسمة فوق شفتيكي..
و اتبسم..
و لا أرضى يعيش القلب..
بطعم الفرحة يتكلم..
و أنا و انتي..
و أدى العهد..
***



هأزرع بين أمانيكى..
و بين الحلم ..
مليون سد..
و دمع العين و لا ينسى..
مسار الجرح فوق الخد..
و كلمة و وعد..
أنا و انتى..
وويا الدنيا دواره..
تعيشى الحلم ع الأخر..
و طبع الدنيا غدارة..
فى أجمل لحظة هادخل..
و أصيب الحلم بسيف الظلم..
فى المقتل..
فلا يقدر يقول الآه..
و لا يسأل..
و أنا و انتى يمين الله..
على دا العهد..
***
فلا تقولى كفايه حرام..
و زاد الحد..
قلبك دا على يدى..
اتكتبله يموت..
و أنا عهدي..
لا يعرف فرح..
و لا حتى هسيبه يموت..
فلا ينفع يداوي الجرح..
و لا يقدر يطلع صوت..
و مهما تحاولى تترجى ليالى السعد..
أنا و انتى... و أحلامك..
على دا العهد..
***

هناك تعليقان (٢):

غير معرف يقول...

آية
ارحمي قلبك شوية
ما تخلي الدنيا تنتصر عليكي
ولا تمشي على نفس العهد

المـ(همس)ـشاعر يقول...

بت أستكثر على قلبى الحياة..
لم أعد أحس لها بطعم و لا لون..
اذا كان على الانتصار..
فهو أمر محسوم..
و لكنى أجاريها..
على أى حال ارتضت

دعواتكم كثيرا